czwartek, 4 października 2012

,, Jesteś Bogiem"....



Witajcie,

     Wczoraj byłam  w kinie na długo oczekiwanym  filmie „Jesteś Bogiem”.  Jest to oczekiwany od blisko dekady  film w reżyserii Leszka Dawida  o legendarnej grupie Paktofonika, która na zawsze zmieniła oblicze polskiego hip-hopu.
       Powiem szczerze, że nie byłam fanką tego zespołu, nie znałam członków tej grupy. Postanowiłam trochę poczytać o tym zespole i posłuchać kilka piosenek zanim wybiorę się do kina.
 I co się dowiedziałam…
Paktofonika (PFK) – polska grupa muzyczna wykonująca hip-hop. Powstała w 1998 roku z inicjatywy Wojciecha "Fokusa” Alszera, który do współpracy zaprosił Sebastiana "Rahima" Salberta, byłego członka formacji 3xKlan oraz Piotra "Magika" Łuszcza znanego z występów w zespole Kaliber 44. Koncertowy skład współtworzyli także Sebastian "DJ Bambus" Michalski i beatbokser Marcin "Sot" Zięba. Grupa Paktofonika została rozwiązana w 2003 roku, w niespełna trzy lata po samobójczej śmierci Piotra Łuszcza.
 Zadaję sobie pytanie :dlaczego ten film tak przyciąga? Odpowiedziała mi na to pytanie fanka tego zespołu: 

 ,,Bo opowiada jedną z najciekawszych historii na polskiej scenie muzycznej. Paktofonika jest legendą polskiego hip-hopu, nie tylko ze względu na śmierć Magika, ale też ze względu na ich teksty i ludzi, których przyciągali.” 

To mnie przekonało, postanowiłam zobaczyć i ocenić :

  Film przedstawia historię trzech skonfliktowanych z otoczeniem oraz rzeczywistością młodych i utalentowanych ludzi, którzy wstępują na swoistą wojenną ścieżkę. Pokonują pierwsze trudności,nagrywają debiutanckie materiały. Zdobywają uznanie, zostają oszukani przez wydawców. Odnajdują w sobie siłę, aby dalej zajmować się tym co kochają. Niestety jeden z nich, wyniszczony przez stres i przytłoczony otaczającą go rzeczywistością stacza się w dół.

 Moim zdaniem film  poruszający, historia wciąga, jak ktoś nigdy nie słuchał lub nie obracał się w tym klimacie to tego nie zrozumie…  Myślę, że większość  osób(fanów zespołu)  10 lat temu była małolatami i nastolatkami i teraz jako starsi  patrzą na ten film jako kawałek dobrej historii. Marcin Kowalczyk świetnie zagrał Magika. Szczególnie w scenie rymowania "Nowin" oraz "Plus i minus". Ogólnie cały film chwycił mnie za serce. Polecam go serdecznie wszystkim, a dla fanów hip hopu to pozycja obowiązkowa.. 

Zwiastun: 
 źródło: www.youtube.com, www.wikipedia.pl 




Tytuł: "Jesteś Bogiem"
Reżyseria: Leszek Dawid
Scenariusz: Maciej Pisuk
Obsada:
  • Marcin Kowalczyk
  • Dawid Ogrodnik
  • Tomasz Schuchardt
  • Arkadiusz Jakubik
  • Marcin Dorociński
  • Przemysław Bluszcz
  • Halina Bednarz
  • Joanna Krochmalska
Muzyka: Paktofonika, Fokus, Rahim
Zdjęcia:  Radosław Ładczuk
Montaż:  Jarosław Kamiński
Scenografia: Katarzyna Sobańska, Marcel Sławiński
Kostiumy: Agata Culak
Czas trwania: 110 minut


2 komentarze:

  1. Jeszcze go nie oglądałam, ale też trochę o tym czytałam i wielka szkoda, że chronologia pewnych zdarzeń została zmieniona na potrzeby filmu. Sporo osób ma żal z tego powodu, ponieważ oczekiwali filmu autentycznego a nie tylko filmu fabularnego na faktach.

    Wpis z filmweb.pl
    http://www.filmweb.pl/film/Jeste%C5%9B+Bogiem-2012-544545/discussion/Jeste%C5%9B+Bogiem,+czyli+robimy+z+widza+debila,2023447

    Jesteś Bogiem, czyli robimy z widza debila (132)
    ostatnia wypowiedź: EvilNicks wczoraj
    doggfatha
    5 dni temu
    ocena: 1
    Czemu daję 1? Bo film miał być autentyczny. Na faktach. W kinie byłem przygotowany na fakty. A co dostałem? Bzdury, kłamstwa, sytuacje, których nigdy nie było.

    Po kolei:

    1: Abradab przedstawiony jako burak śmiejący się z Rahima. To byli kumple, nigdy nie było między nimi wrogości.
    2: Rahim poznaje Fokusa i Magika w 98 roku. Prawda: już w '96 nagrali razem kawałek.
    3: Całkowite pominięcie roli k44
    4: Przedstawienie Magika jako biedaka. Przecież K44 sprzedali dziesiątki tysięcy płyt, mieli od cholery kasy. Nigdy nie było sytuacji, że Magik pożyczał 30zł jak jakiś ćpun.
    5: Włamy do studia, żeby nagrać utwory. PFK miała wykupione studio i nigdy nie było takiej sytuacji.
    6: Przedstawienie Kozaka (z RRX Desant) jako złodzieja, cwaniaka, który okradł Paktofonikę. Prawda: nigdy nie było takiej sytuacji.
    7: Kozak wydaje utwory PFK. Prawda: oddał je Gustawowi i ich nie wydał.
    8: Kozak daje chłopakom pieniądze (zaliczka). Prawda: nigdy nic im nie dał.
    9: Scena z wizytówkami Kozaka. Prawda: nigdy nie miał wizytyówek.
    10: Scena z próbą rozjechania członków PFK autem przez Kozaka. Prawda: nigdy nic takiego nie miało miejsca.

    Poza tym: film nudny jak chemia w liceum. Czekałem ze zniecierpliwieniem, aż Magik skoczy z tego okna i film się skończy.


    Po to zostały wrzucone te posrane sceny, żeby film miał więcej patosu. Żeby gimbaza myślała o PFK jak o męczennikach, którzy byli tak dymani na każdym kroku przez wszystkich, ale jednak im się udało. Ten film to mit. Prawdziwy jak Król Artur czy Troja, tyle, że nieporównywalnie gorsza gra aktorska i efekty.

    Jedyny plus filmu to postać Fokusa, która przypadła mi do gustu. Reszta dno.

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie, dla prawdziwego fana paktofoniki wiele faktów się nie zgadza, a to dziwne przecież Focus i Rahim współpracowali z reżyserem przy powstawaniu tego filmu :) czytałam tez ich opinie o filmie, były pozytywne...ja zostaję jednak przy swoim, może nie jestem wybitnym znawcą kina, ale moim zdaniem warto zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za wszystkie komentarze :)
Kiss :* M&M

Thank you for all comments :*
Kiss :*